Hypnose Coaching NLP

Vægttab med hypnose

Nogle har nemmere ved at tage på en andre mennesker.

Hvis du har problemer med vægten kan det tænkes at det er dit arveanlæg eller måske forhold i fosterstadiet der er skyld i at du lettere tager på. Du kan ikke ændre dine arveanlæg men du kan påvirke din livsstil og de faktorer der aktiverer fedme generne. Det betyder at du skal leve endnu sundere end de mennesker i din omgivelse der er slanke.

Du skal sætte ind fire steder.

  • Du skal bevæge dig mere til hverdag.
  • Du skal drikke vand i stedet for kalorieholdige drikke.
  • Du skal stramme op på sine måltids mønstre.
  • Din kost skal sættes sammen på en anden måde.

Du ved allerede at overvægt hænger sammen med flere ting og skyldes:

  • For lidt på fysisk aktivitet
  • For stort alkoholforbrug
  • For store portionsstørrelser
  • For meget fedt i kosten
  • For lidt fiberrige kulhydrater
  • For mange søde drikkevarer
  • Uhensigtsmæssige måltids mønstre

Alt fedtet tæller og når du taget på skyldes det at du indtager flere kalorier end du forbrænder og appetit reguleringen sørger normalt for at du ikke spiser mere end du har brug for.

Oftest er det kager og slik, fedtstof på brød og i madlavning, mejeriprodukter, kød og pålægsprodukter, der gør at du indtager for meget fedt. Du bør spise flere proteiner og fiberrige kulhydrater. Kulhydrater finder du i frugt og grønt, havregryn, ris, pasta, grove fuldkornsprodukter i form af rugbrød,

Proteiner mætter meget mere end kulhydrat og fedt. Et højt protein indhold i kosten mætter mere og det bliver nemmere for dig at holde vægten og det opnår du ved at spise magert fjerkræ og kød, flere magre mejeriprodukter og flere skaldyr, fisk.

Du holder lettere vægten nede ved at omlægge dine kostvaner og fortsætte med at spise dig mæt uden at få for mange kalorier.

Hvis du ændrer din kost, således, at hovedparten kommer fra protein og kulhydrat vil du faktisk automatisk tabe dig og du vil på grund af større mæthedsfølelse, komme til at spise færre kalorier.

Du skal nu være opmærksom på, at hvis du kun erstatter kalorier fra fedt med kalorier fra kulhydrat eller protein, uden at energi indtaget nedsættes - så taber du dig ikke og det kan have en dårlig indflydelse på blandt andet kolesteroltallet.

Det er ikke nok kun at skære ned på fedtet når du har skåret ned på fedtet, og fyldt mere kulhydrat- og proteinrige madvarer på tallerkenen er du kommet i gang men du er ikke færdig med at lægge dine kostvaner om.

Det er også vigtigt, at du spiser de rigtige fedt fattige fødevarer, for eksempel grove fiber og kernerige brødprodukter altså rugbrød frem for hvidt brød.

Fedtindholdet i rugbrød er højt på grund af fedtindholdet i kernerne men du kan spise dem med sindsro alligevel for fedtet fra kernerne optages ikke men giver alligevel en rigtig god fornemmelse af mæthed. Du bør også vælge grove grønsager som kål og bælgfrugter.

Behøver du at tælle kalorier?

Princippet i vægttab har altid været at begrænse kalorieindtaget. Voksne mennesker bruger mere end 1.500 kalorier om dagen og er du overvægtig er forbruget måske et sted mellem 1.800 og 3.000 kalorier om dagen.

Derfor vil du tabe dig, hvis du bare cirka holder dig til et forbrug i nærheden af 1.000 kalorier om dagen. Det gør du nemmest at spise den sundeste kost, spise mindre portioner af en lille tallerken, og kun spise én portion.

Du tager ofte det hele på igen efter slankekur

Og en af grundene til at du ofte tager det hele på igen, er at du vender tilbage til de gamle vaner du havde inden du startede på slankekuren. Det er ikke så vigtigt hvordan du taber dig, en at du rører dig mere i hverdagen og at du lægger dine kostvaner om så du beholder dit vægttab også på længere sigt.

Det er måske slet ikke så underligt

Næsten alle de mennesker der kæmper med overvægt spiser alt for meget fedt og har nogle dårlige kost vaner. Men det er ikke alle overvægtige der spiser mere fedt end gennemsnittet, men kosten er stadig for fed i forhold til hvad deres arveanlæg kan tåle. For mange søde drikke og mangel på motion kan også være årsagen.

Hvor mange gange om dagen skal du spise?

Hvis du spiser mange små måltider fordelt over hele dagen føler du dig nemmere mæt end hvis du kun spiser et eller to store måltider.

Du mister kontrollen over din appetit når du sulter dig hele dagen og skal dække kroppens behov for energi med et stort måltid.

Kroppen bliver måske narret til at tro at der er hungersnød og at det gælder om at spise så længe der er mad. Du bør spise små sunde mellemmåltider formiddag, eftermiddag og aften. Det kan være en grovbrød med magert, ost, kødpålæg eller frugtpålæg måske en gulerod, frugt eller en let yoghurt.

Mellemmåltiderne forhindrer at du bliver så sulten at du mister kontrollen over appetitten og spiser for meget til hoved måltiderne.

Tidsbestilling

* Navn:

* E-mail adresse:

* Telefonnummer

* Hvad kan vi gøre for dig?

Nyhedsbrev

Tilmeld dig Pantung hypnoterapi's gratis nyhedsbrevet her - blive inspireret og holdt ajour med nye indlæg og meget andet godt.

Navn:

E-mail adresse:


Pantung Hypnoterapi    Birkhøjterrasserne 420    3520 Farum   og   Vejlands Allé 66    2300 Kbh S.    CVR: 2901 8421    Tlf: 3510 0605   
E-mail: bettina@bp-hypnose.dk
Rettigheder © www.bp-hypnose.dk   Webbureau: webdesign